Míg a korábbi időszakban éves szinten 4-5 százalékkal csökkent a csekkvolumen, addig 2015-ben, az új fejlesztéseknek köszönhetően, 2 százalékra lassult a visszaesés üteme
A Magyar Posta hétfőn kiadott közleményében kiemelte, 2015-ben 215 millió darab csekket fizettek be az ügyfelek, 2190 milliárd forint értékben. A fejlesztések közül kiemelték, hogy tavaly év elején a posta kötelezővé tette a csekk QR-kód feltüntetését. A csekk QR-kód beolvasásával a Magyar Posta mobil applikációján keresztül 2015-ben 370 ezer csekket fizettek be az ügyfelek 3,5 milliárd forint értékben. A csekk QR-kódos befizetések többsége munkaidőn kívül és munkaszüneti napokon történt.
A tájékoztatás szerint népszerűek a csekkbefizető automaták, tavaly 280 ezer csekket fizettek be automatán keresztül az ügyfelek, több mint 3 milliárd forint értékben.
A Magyar Posta 2015 nyarán lecserélte 5000 POS-terminálját, ami csaknem a teljes postai hálózatot jelenti, ezzel párhuzamosan megteremtette a bankkártyás csekkbefizetés lehetőségét. Így a korábbi, költséges készpénzfelvételi tranzakció helyett a csekkeket már kártyás vásárlási tranzakcióként fizethetik be az ügyfelek.
Egyre többen egyenlítik ki így számláikat a postákon, tavaly év végéig 10,3 millió darab csekket fizettek be így az ügyfelek, 97 milliárd forint értékben.
2015 év végén elindult a csekkoló alkalmazás, amely a posta hűségkártya használata mellett postán, a Magyar Posta csekkbefizető automatáin vagy az iCsekk applikáción keresztül, a regisztrált ügyfelek által befizetett csekkek adatait tartalmazza. Az automatikusan feldolgozott és kategorizált befizetések mellett lehetőség van arra is, hogy az egyéb kiadásokat és bevételeket rögzítse a felhasználó, és az egyes pénzügyi tételeket tetszőlegesen csoportosítsa, elemezze. A rendszer lehetővé teszi, hogy a Díjnet szolgáltatást is igénybe vevő ügyfelek összekapcsolják fiókjukat a postai alkalmazással, ezáltal minden befizetés egy helyen lesz látható.
A Magyar Posta 2016-ban további fejlesztéseket hajt végre a csekkes befizetéshez kapcsolódóan.