Szalayéknak négyszer kellett kiásniuk a sivatagi homokból az autójukat

Az Opel Dakar Team tájékoztatása szerint a klasszikus Dakar-útvonalon haladó raliversenyen a magyar párosnak négyszer kellett lapátok segítségével kiszabadítania autóját a homok fogságából, de összességében elégedetten zárták a napot.

Szalay elmondta, összességében 40-50 percet töltöttek ásással. Hangsúlyozta: gépjárművük ezen a napon tökéletesen működött, de mivel a csütörtöki technikai gondok miatti pályarövidítésért hétórás büntetést kaptak, összetettben a hetedik helyezés nem sokat javított a pozíciójukon.

“Ez a nap megkoronázta az Africa Race-t, rengeteg dűnén küzdöttük át magunkat. Nem volt vicces, abból a szempontból viszont segített, hogy az előző napi büntetés miatt a mezőny végéről rajtoltunk, így sokat kellett előzni, ami a nyílt terepen, a dűnék között sokkal kevésbé nehéz, mint egy szűk pályán” – tette hozzá Szalay.

Bunkoczi László kifejtette: “ásni minden körülmények között megterhelő, hőségben és tűzálló ruhában pedig még inkább, de mostanra már kialakult, hogy nincsenek fölösleges mozdulataink, tudjuk, hogy mit hova teszünk és mikor – nem kapkodunk. Jó szakasz volt a mai, nekünk való, az autó mindenütt elment, ahol kellett, ha mi nem rontottunk, bárhová elvitt minket.”

A Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László kamionos trió elrajtolt ugyan a szakaszon, de 16 kilométer után visszafordult a táborba a pilóta gerincfájdalmai miatt. Kovács lába csütörtök este, kiszállás közben megcsúszott a jármű abroncsán, és másfél méter magasságból éppen a hátára esett. Az orvosok nem javasolták neki a mozgást, mégis vállalta a versenyzést, azonban annyira fájt a háta a rázkódástól, hogy inkább visszafordult a táborba.

10. szakasz, Akzsuzst-Akzsuzst (össztáv 403 km, ebből szelektív 327 km):
Autósok:

1. David Gerard, Gerard Dubuy (francia, Optimus) 4:35:52 óra
…7. Szalay Balázs, Bunkoczi László (Opel Mokka) 26:49 perc hátrány

Az összetettben:
1. Kanat Sagirov, Vitalij Jevtyekov (kazah, ukrán,